Socant titlu! Pentru “puritanii” care spun ca au ceva credinta, dar care in realitate nu simt nimic. Profeseaza “credinta” fie din obisnuinta, fie din lipsa de argumente contra.
Personal, nu am fost niciodat un tip extrem de credincios. N-am fost la biserica, si nu fiindca nu mi-ar fi placut (am totusi o obsesie fata de arta si ritualul bizantino – ortodoxo – slav), ci pentru ca nu ma atragea mesajul.
Nu stiu exact ce voi scrie mai departe pentru a justifica lipsa de incredere intr-o fiinta supranaturala. Fiind o persoana pragmatica, locuitoare a ”lumii postmoderne”, nu prea ma atrag “vrajelile”, povestile despre zane, printese si salvatori. Dar mi-am pus des intrebarea daca exista sau nu Dumnezeu. N-am gasit inca un raspuns. Insa am descoperit ceva: de ce nu pot crede in Dumnezeu. Si ma refer aici la Dumnezeul crestin, de azi. Il simt ca fiind uzat de toti. Este o fiinta a tuturor, lipsita de continut. Toti isi exprima catre el cele mai intime dorinte, cele mai bizare cerinte, cele mai stupide vise. Si asta il indeparteaza. Eu il vreau pe Dumnezeu doar pentru mine. Vreau sa ma asez la masa cu el, sa bem un pahar de vin si sa povestim, filosofie, politica, literatura… Dumnezeul meu e foarte apropiat de cel al gnosticilor… E un Intelept, e Intelepciunea insasi. Dumnezeul meu admira arta, iar singura lui cale de a se exprima e iubirea eterna fata de propria creatie. Sigur, nu intervine in evolutia ei, dar o priveste cu multa compasiune. Dumnezeul vostru e unul razbunator, care pedepseste toate pacatele, toate greselile. Dumnezeul meu e doar iertare. Vorbeste cu mine si-mi respecta parerile. Daca eu vreau, imi da puteri infinite. Si ma lasa sa descopar eu trecutul si viitorul. Dumnezeul meu nu ma ingradeste. Dumnezeul meu nu-i trimite pe Socrate, Platon sau Nietzsche in Iad, ci ii tine aproape de El. In fapt, Iadul nici nu exista, e doar o stare a spiritelor care nu au vrut sa fie aproape de el. Raiul si Iadul meu sunt doar stari (de bucurie eterna sau de frustrare) ale unor spirite care, dupa o serie de reincarnari, au descoperit Adevarul. Dumnezeul meu a creat totusi ceva… dubios. Singuratatea sufletelor. Aici a gresit El. In Raiul Lui, sufletele sunt singure. De ce? Pentru ca fiecare isi creaza propriul scenariu despre Lumea Infinit Perfecta. Si cum fiecare are o alta viziune, nicicand imaginile despre bucurie a doua suflete nu se vor intersecta.
Pe Dumnezeul meu insa nu ai cum sa nu-L admiri. Nu ai cum sa nu-I conferi prezumtia de nevinovatie, nu ai cum sa nu crezi in El. Caci El e esenta. Si acces la el au doar Iluminatii si Naivii. Acestia din urma crezand in El, cu iubirea si bunatatea unui copil.
Nu indemn pe nimeni sa creada in Dumnezeul meu, caci El e creatia mea, e doar al meu, nu are nicio legatura cu alte persoane care i-ar putea intina imaginea. Nu mi-am propus sa creez o noua religie, nu sunt un eretic, nici n-am vrut sa formez o filosofie despre cine stie ce noua conceptie despre lume si Univers. Am vrut doar sa am pe Cineva care sa poata fi iubit. Si sa iubeasca.
71 comentarii
ianuarie 23, 2007 la 2:11 pm
In primul rand nu te condam pt aceasta lipsa de credinta pe care tu insuti ai marturisit-o(nici pe tine nici pe altii ca tine).Intentia mea este de a-ti explica, de a-ti da cateva motive asupra carora sa te fac sa reflectezi, sa te gandesti (si sper sa reusesc…) Cu siguranta acum oamenii nu mai sunt obligati sa se faca adeptii unei anumite religii (impuse cu forta), cum era in vremurile de demult, caci acum oamenii sunt liberi sa-si aleaga propria credinta ( insa nici cu acest lucru nu prea sunt de acord pentru ca exista prea multe religii…) Insa nu despre acest lucru vreau sa vorbesc, deoarece nu vreau sa ma abat de la subiect…
As vrea sa iti demonstrez (sau cel putin sa incerc sa-ti demonstrez) ca Dumnezeu exista!
Pentru inceput as vrea sa propun un exercitiu de imaginatie, de gandire. In primul rand Dumnezeu a creat lumea (insa probabil vei spune ca noi nu avem de unde sa stim daca El a creat-o sau daca a existat din totdeauna).Ei bine, eu sunt foarte convinsa ca lumea aceasta a fost creata de El. Nu avea cum sa existe din totdeauna pentru ca toate lucrurile au un inceput si un sfarsit, nu? Si iti voi oferi un exempu concret: tu de exemplu, nu puteai si nu aveai cum sa existi de cand este lumea si pamantul…Caci intr-o zi tu te-ai nascut si intr-o zi vei muri.
Si acum probabil te gandesti la primii oameni de pe pamant, despre care cu siguranta ai auzit (Adam si Eva). Intrebarea este: Cum puteau ei sa apara pe acest pamant? Asa, pur si simplu, din senin, din nimic? Trebuia sa fi existat vreo divinitate care sa-i fi creat! Acesta ar fi un motiv, pe care eu sincer il cred (Dumnezeu a creat lumea si oamenii).Un alt motiv ar fi acela ca Dumnezeu este bun si milostiv( si nu doar judeca pacatosii dupa cum ai spus tu, nu ne vrea raul, nu vrea sa ne chinuie, ci din contra acesta ne vrea doar binele). Crezi ca din rautate si pentru ca nu ne iubeste s-a rastignit pentru noi? Nu ti se pare ca ne-a mai dat o sansa si noi nu stim sa profitam de ea? Un alt motiv ar fi acela ca daca privim in lume, in in jurul nostru vedem o usoara decadere a lumii, totul merge in jos (la fel ca omul, cand imbatraneste, nu mai e la fel ca in tinerete, nu mai are aceeasi pofta de viata, este bolnav, batran si dupa aceea moare), nu crezi ca se apropie un sfarsit? Si daca tot exista un Dumnezeu, care, drept e, cand va veni va judeca pacatosii (dar asta nu inseamna ca e rau, penrtu ca daca ar fi fost rau nu crezi ca nu ar mai fi asteptat atat de mullt sa puna capat acestei lumi infecte si murdare?) cu siguranta ca daca a fost in stare sa creeze lumea, a pregatit si un loc pentru cei salvati (Raiul), dar si un loc pentru cei pacatosi (Iadul).
Deci daca ai o raza de credinta nu o “omori” pentru ca nu te costa nimic sa crezi.Poate te vei gandi ca ti-am tinut o predica cam lunga, insa sper ca ai citit-o pana la capat . Desigur, intentia mea nu este sa te oblig, ci din contra, tu esti cel care alege (esti liber sa faci ce vrei)
As vrea sa inchei printr-o ultima intrebare: Cum ai defini credinta prin propriile tale cuvinte?
ianuarie 24, 2007 la 1:27 pm
Nu exista nici un Dumnezeu. Dumnezeu e o idee creata de un grup de oameni ce doresc putere, grup numit Biserica. “Dumnezeu” e natura si tot ceea ce ne inconjoara.
martie 20, 2007 la 2:52 pm
Nu stiu dar nu ti se pare ca exagerezi (pt crizatu) adica daca ar fi cum ai spune tu inseamna ca tu te inchicni la o masa, un scaun sau la un pom….nu? (Daca crezi ca Dumnezeu este tot ce ne inconjoara…!!!)
martie 21, 2007 la 7:11 am
si totusi… cred ca oamenii, indiferent de religie, au nevoie de o Fiinta suprema in care sa creada. sa stie ca acolo, undeva, exista cineva care-i iubeste si ocroteste. daca se va dovedi falsa aceasta presupozitie, atunci ce vom face?
iunie 27, 2007 la 4:22 pm
mie imi pare rau ca nu pot sa mai cred in Dumnezeu exprimat in biserica crestina, pur si simplu a zburat credinta aceea din copilarie; probabil sunt exemplul ideal pt samanta care a cazut in loc nisipos, ce-a crescut putin dar avand radacini slabe s-a uscat;
eu cred intr-o puterea fiecarauia de a-si croi destinul , cred in legile acestei realitati, si cred in Dumnezeu. Dar acest Dumnezeu in care cred , de fiecare data cand ma gandesc la El , imi arata o alta imagine, am o alta perceptie mentala despre el; ii pot gasi niste atribute, iubitor, esenta binelui, supraomenesc, cu multe asteptari de la noi dar si cu multe sanse pe care ni le ofera, nenumarate; Nu ne judeca, lasa asta in seama constiintei noastre;
dar aceste atribute nu imi spun despre el prea multe, iar mintea mea ar vrea sa il incadreze intr-o forma inteligibila, rad pt ca ma gandesc daca eu sculptez o caprioara ce as zice daca acea caprioara ar vrea sa ma inteleaga pe mine, si sa-mi defineasca sufletul si mintea;
dar in sinea mea am nevoie de stabilitate, de o conceptie clara si aceasta ma face sa oscilez atat de mult si de des intre credinta si necredinta .
martie 6, 2008 la 12:03 pm
eu sunt de acord cu crizatu. daca veti cerceta mai bine veti afla ca asemenea lui Iisus Hristos pe parcursul istoriei au mai existat si alti zei cu acelasi tipar. De exemplu zeul soarelui Horus din egipt acum 1200 -3000 de ani (i.h.) nu mai stiu data exacta… Ce vroiam sa zic este ca si el asemenea lui Hristos s-a nascut la 25 decembrie din mama virgina, la 12 ani predica precum se spune ca ar fi facut si Iisus iar la 30 de ani a fost boteza. Iar acum culmea coincidentelor este ca si el a fost tradat de catre un discipol si astfel crucificat iar dupa a inviat. Deci nu bat campii puteti sa cercetati sa vedeti ca este adervarat. Iar pe langa Horus mai sunt o multime de entitati divine (zic eu inventate) care au acelasi tipar. Asta ma face sa ma intreb… oare nu cred intr-o inventie creata de niste oameni lacomi pentru putere?
Personal eu mi-am pierdut credinta de mult… dar inca continui sa sper ca chiar exista ceva acolo sus… dar argumentele pe care le gasesc zi de zi inpotriva acestor credinte ma fac sa ma autofortez in eliminarea acestei sperante. Sunt multe lucruri ce ar trebui spuse pentru a va face sa realizati adevarul dar inca ma mai documentez in incercarea de a gasi adevarul. Dar… toate ma duc spre concluzia ca ne inchinam la pietrel.
aprilie 26, 2008 la 9:31 pm
incercati sa vedeti Zeitgeist prima parte,asta ca sa va faceti o parere!Daca as avea o intrebare,asta ar fi,cine la creat pe Dumnezeu(cine-i tatal lui,mama lui,acum vorbind la faptul ca el ar exista?!)Poate o sa radeti,dar eu cred ca Planeta noastra a fost creata cu ajutorul ”naturii” spatiului,am fost creati cu ajutorul Persoanei/Persoanelor din afara planetei noastre!Iisus poate a existat,poate chiar el ar putea fi una din acele persoane!(nu stim daca exista viata in univers,dar daca ar exista?si acea viata are sute de milioane de ani,tehnologie prin care poate crea un om,prin care iti da putere sa vindeci,sa invii din morti si alte(ce sa creada oamenii din timpul ala cand au vazut asa ceva?) (”sunteti creati dupa chipul si asemanarea Domnului”).Adam Si Eva cum credeti ca au aparut,cine i-a nascut?Cum sa creat Universul?…………..(aici nu ma refer la BIG-BANG)……..asta ii intrebarea intrebarilor?Cu Universul a parut si Dumnezeu!
In cativa ani vom afla tot adevarul despre tot ce semnifica Dumnezeu!
august 5, 2008 la 9:42 pm
asta nu inseamna daca EL nea creat noi trebuie sa fim sclavi lui ,,cum zice Ell..ca e bun ca nu trebuie razbunare..el de ce, spune k faci pakate vai… pt mine nu exista sunt alte mentalitati stiinta a dat la o parte religia multe de aseamnea vaticanul stie multe… si faza cu lumina la mormantul sfant este o minciuna mai mare k toate minciunile ….
ianuarie 3, 2009 la 5:25 pm
Nu am apucat sa citesc comentariile, si imi cer scuze, dar daca cineva doreste sa afle adevarul, il rog sa ma contacteze. Adevarul este aici, trebuie doar sa il intelegem. pentru asta avem nevoie de al salelea simt si anume bioenergie. o mai mare frecventa de gandire a creierului…
As vrea cu ajutorul vostru sa creeam o comunitate online, o comunitate alocatuita din dovezi stiintifice, unde contrariul nu are dovezi adevarate.
Cei care nu credeti in Dumnezeu nu sunteti atei! Dumnezeu este doar cuvantul folosit, si in acest caz adevaratul dumnezeu este UNIVERSUL si legile sale fizice, imposibil de sfidat ci doar de diminuat prin alte forte!
Nu am cuvinte si nici timp sa va descriu… astept un contact.
ID- robert4kaly
http://www.jameron.com
http://www.artenns.com
http://www.4kaly.com
http://www.robert-popa.com – in curand
februarie 18, 2009 la 1:25 pm
constat ca de la prima parere despre DUMNEZEU pan la ultima nici care nu ati citit biblia si nu v-ati intalnit cu El . ca despre parerea despre soarele HORUS a fost creiat de DUMNEZEU INSASI mai degraba documentati-va si-apoi dati-va cu parerea de cel care va creiat pe voi (de cand intreaba oul pe gaina ,sau lutul pe olar )
aprilie 5, 2009 la 4:54 am
DUMNEZEU ESTE DRAGOSTE DAR ESTE SI UN FOC MISTUITOR .BUNATATEA LUI DUMNEZEU TE INDEAMNA LA POCAINTA.
UN ORB NU VEDE SOARELE DAR II SIMTE CALDURA TOT ASA NOI NUL VEDEM PE DUMNEZEU DAR IL SIMTIM IN VIATA NOASTRA TOTDEAUNA CAND NE OCROTESTE DE EXEMPLU;NE FERESTE DE ACCIDENTE DE MASINA DOMENIU IN CARE NU PUTEM SA NE FERIM IN TOTALITATE .]
DUMNEZEU ESTE CEL MAI MARE SPECIALIST IN IMPOSIBILITATI EX:
UNEORI CAND MEDICII SPUN CA NU MAI ESTE POSIBILA VINDECAREA UNUI BOLNAV DUPA UN TIMP BOLNAVUL SE VINDECA FARA A SE PUTEA EXPLICA STIINTIFIC ACEST LUCRU.
CA URMARE RATIUNEA SANATOASA NE OBLIGA SA CREDEM CA EXISTA UN MEDIC SUPREM MAI BUN DECAT TOTI MEDICII DE PE PAMANT.ISUS CRISTOS POATE VINDECA ORICE BOALA SI SPIRITUALA SI TRUPEASCA . CAUTA PE ISUS SA-L CUNOSTI CAT MAI BINE APOI GANDESTE LIBER CU CAPUL TAU SI IA O DECIZIE PENTRU VIATA TA .ISUS A SPUS:VETI CUNOASTE ADEVARUL SI ADEVARUL VA VA FACE SLOBOZI .
ADEVARAT ADEVARAT VA SPUN ,LE-A RASPUNS ISUS ,CA ORICINE TRAIESTE IN PACAT ESTE ROB AL PACATULUI.
aprilie 24, 2009 la 12:25 pm
vai voi putin crendiciosilor …dc sa spuneti k dumnezeu nu exista …fratilor eu va zik cv rugati-va neincetat cu zicea hristos rugati-va k nu stii ceasul cand sa aproprie sfarsitul….deci clar Dumnezeu exista !! niciodata nu nea parasit …Rugati-va
aprilie 27, 2009 la 11:04 pm
Eu nu stiu ce sa cred …sunt la mijloc :-s nu stiu pe ce cale sa o iau pur si simplu nu pot crede in ceva care nici nu stiu sigur daca exista dar totusi cum a aparut universul si toate acestea ? daca Dumnezeu l-a creat atunci pe el cine l-a creat ? a existat dintotdeauna ? dar oare rai si iad exista sau e doar in mintea fiecaruia ? oricum nimeni niciodata nu poate afla raspunsul …asta e o sa vedem….
Si o chestie interesanta : “Daca Dumnezeu e atotputernic atunci poate face o piatra atat de mare incat sa nu o poata ridica?”
aprilie 21, 2010 la 1:07 pm
Asta înseamnă că ești agnostic, probabil un ateu agnostic.
mai 9, 2009 la 4:44 am
“Caci este un Singur Dumnezeu si un Singur Mijloctior intre Dumnezeu si oameni:Omul Isus Hristos.” Faptele Apostolilor 4:12
iunie 9, 2009 la 8:04 am
nimeni nu poate sa dovedeasca existenta vreunui asa zis d-zeu sau diavol pentru ca pur si simplu nu exista nimic de genul acesta. Oameni din dorinta lor de control si putere au inventat aceste anomalii. Vorbesc din experienta proprie. Am fost indoctrinat sau mai bine zis “brainwashed” aproape 40 de ani mintit, santajat, dus in eroare cu tot felul de basme banale si inconsistente, fara sens, lipsite de logica…de toti asa pretinsi bolnavi mintali care pretindeau ca vad si aud sau chiar au puteri supranaturale. Garbage! Am ajuns in sfarsit sa cunosc falsitatea lucrurilor pretinse de ei ca fiind reale si chiar de indobitocirea si excrocheriile acestor oameni. Am citi “cartea” lor care pretinde a fi adevarata de multe ori si cu cat o citeam gaseam mai multe greseli, minciuni, contradictii, fantezii eretice, care nu sunt decat tampenii cretine. Nu scriu din auzite, DIN EXPERIENTA! In urmatorul comment am sa va dau dovezi!
iunie 9, 2009 la 10:58 am
Daca Il cauti sincer,Dumnezeu ti Se va descoperi..El exista si Biblia este Cuvantul Lui sfant..Nicio carte nu are asa multe lucruri care sa se fi implinit si nicio carte nu are asa putere (bineinteles prin Duhul Sfant) sa schimbe vieti..El a schimbat inima mea..
iunie 10, 2009 la 8:13 pm
Inainte sa putem vorbi despre Biblie, trebuie sa luam in considerare o alta problema, o problema mult mai profunda si cu mult mai importanta. De-a lungul intregii istorii universale, omenirea l-a cautat pe Dumnezeu. A cautat sa gaseasca o dovada, un indiciu, o speranta ca Dumnezeu exista; sau ar putea exista.
Aceasta cautare continua si astazi. Intelepciunea cauta sa gaseasca o urma a dumnezeirii in imensitatea spatiului etern, cautand vreun semn pe intinderile infinite ale cosmosului – din chiar “inima” naturii insasi, ca exista sau ar putea exista vreo inteligenta calauzitoare, oricât de indepartata, care ar putea fi “Dumnezeu”. Intelepciunea cauta si continua sa caute o urma a lui Dumnezeu, dar inca nu a gasit vreuna. Pe intreg cuprinsul acestei farâme pe care noi o numim Pamant si “casa” a noastra, ca si de-a latul nesfârsitelor intinderi ale spatiului, Intelepciunea si Stiinta gasesc numai natura si lucrarile acesteia. Nimic altceva!
In acelasi timp in care Intelepciunea cauta si cerceteaza in van o urma a dumnezeirii, prostia l-a gasit deja pe Dumnezeu. Sau cel putin crede ca l-a gasit pe Dumnezeu . . . prostia nu numai ca l-a gasit pe Dumnezeu, dar are chiar si informatii directe despre ce a zis si facut Dumnezeu, ce vrea Dumnezeu, ce gândeste Dumnezeu, ceea ce ii place lui Dumnezeu si ceea ce ii displace acestuia.
Prostia care l-a gasit pe Dumnezeu nu are nimic de-a face cu credinciosii zilelor noastre. Dumnezeu – sau iluzia de Dumnezeu – a fost descoperita cu mult timp in urma; in “copilaria” speciei omenesti. Prostia l-a descoperit pe Dumnezeu cu mult timp inainte ca omenirea sa descopere stiinta; inainte chiar ca roata sa fie inventata sau ca focul sa fie cucerit si facut un prieten al omului. In aceasta lume stearpa, rece si periculoasa, traiau stramosii nostrii indepartati. Omenirea era inca in “copilaria” sa, incercand sa inteleaga fortele naturii, sa scape de dusmanii sai, sa se hraneasca si sa-si duca specia mai departe. Este momentul cand mintea omeneasca emerge din intunericul instinctelor animalice spre forme incipiente de gandire. Principala sa preocupare: Supravietuirea! Era o lume plina de pericole si de dusmani, peste tot si in orice moment.
“Ce maret si puternic era conducatorul nostru care a fost ucis anul trecut . . . . ” vor fi gandit ei pesemne. “De-ar fi fost forta lui astazi cu noi, am fi rapus cu usurinta acest dusman! Oh, maretz conducator, ajuta-ne pe noi astazi, in acesta vreme de maxima rastriste!”
Si astfel prostia, din necesitate, a inventat credinta. Si astfel Dumnezeu a luat fiinta !
Acest Dumnezeu pe care prostia l-a gasit sau plasmuit, aduce foarte mult cu un om. Ei ne spun ca are o fatza, m”ini, maruntaie, un picior (poate ca doua . . . ). Ne spune ca are nari si ca uneori îi place sa miroasa ofrandele arse pe altarul primitv. [Fatza: Exodul 33:11, 20, 23, Deuteronom 5:4; Numeri 14:15; Maini: Psalmi 28:5; Maruntaie: Ieremia 31:20; Picior: Isaia 37:25; Poate totusi doua picoare: Psalmi 18:9; Nari: Cartea a doua a lui Samuel 22:9, 16; Miroase ofrande pe altar: Geneza (Facerea) 8:2] (n.t. – Exodul = Iesirea).
In mod surprinzator si straniu, acest Dumnezeu pe care prostia l-a gasit sau plasmuit, are deasemenea o serie de dorinte si emotii omenesti: Uraste, iubeste, se enerveaza si are compasiune. Are indivizi favoriti si un popor ales. Acest Dumnezeu este in mod evident de sex masculin si are in mod evident porniri masculine: Este adesea mânios, se infurie repede, blesteama, distruge lucruri, se imbufneaza, striga, inseala si adesea se odihneste. Orice nevasta l-ar recunoaste pe Dumnezeu! [Uraste: Maleahi 1: 2, 3; Epistola Pavel catre Romani; Iubeste: Deuteronom 7:13; Este mânios: Exodul 4:14; Compasiune: Psalmi 111:4; Indivizi favoriti: Exodul 3:21; Popor ales: Isaia 44:2; Mânios: Deuteronom 9:20, 1 Regi 11:9, etc; Se infurie: 1 Samuel 6:19; Blesteama: Geneza 12:3; Distruge lucruri: Geneza 6:17; Se imbufneaza: Exodul 32:9,10; Striga: Psalmi 47:5; Inseala: Ieremia 20:7; Se odihneste: Geneza 2:2;].
Acest Dumnezeu descoperit de catre un popor primitiv si ignorant acum cateva mii de ani, se intampla sa aiba aceeasi viziune asupra lumii, aceleasi pareri despre natura ca si poporul care l-a descoperit.
Dumnezeu crede ca soarele se invarte in jurul pamantului si ca o zi poate fi facuta mai lunga prin oprirea soarelui in loc pentru un rastimp. Este de-a dreptul izbitor numarul similaritatilor existente intre ceea ce crede Dumnezeu in ceea ce priveste lumea si ceea ce crede poporul care l-a descoperit pe Dumnezeu in aceasta privinta.
iunie 12, 2009 la 10:00 pm
Acesti oameni, desi primitivi, posedau anumite mestesuguri, iar Dumnezeul lor deasemenea: acest Dumnezeu a dat instructiuni cum sa fie construita o barca, a creat haine pentru preoti, a impartasit formula unui parfum, a fost croitor facand haine din piei de animale. Acest Dumnezeu a dat deasemenea multe legi simple si adesea prostesti numite “porunci”. Si acest Dumnezeu a facut multe alte lucruri foarte banal-umane si mai ales carcteristice timpului si oamenilor care l-au descoperit primii. Insa dintre toate aceste lucruri perfect-umane care se spune ca Dumnezeu le-a facut, cel mai uman dintre toate, a fost acela de a scrie carti, sau sa dirijeze mana si mintea acelora care le-au scris. Despre aceste carti care, zice-se, au fost scrise de Dumnezeu – sau ca acesta a facut sa fie scrise – vom discuta in aceast blog.
Povestea pe care v-am spus-o despre descoperirea lui Dumnezeu nu este unica. Antropologii ne spun ca ea s-a intamplat de multe ori si in multe locuri: De fiecare data cand o populatie primitiva avea nevoie de un Dumnezeu, intotdeauna il descopereau, parca “croit” pe gustul si modul lor de a vedea lumea. Era Dumnezeul lor si le semana in mare masura: acest Dummnezeu avea aceiasi dusmani si aceleasi valori morale ca si oamenii care l-au descoperit si multi din acesti Dumnezei au fost scriitori; ei au scris carti.
N-as avea nici o dificultate de m-as afla acum in partea musulmana a lumii sa-i conving pe oamenii de acolo ca Biblia crestina nu este “cuvântul Domnului”. Daca m-as adresa budistilor, hindusilor sau oamenilor de orice alta religie nu as avea nici o dificultate sa dovedesc – spre satisfactia lor – ca Biblia crestina nu este cuvantul inspirat de Dumnezeu. Insa ma aflu in acea parte de lume dominata de crestinism; si fiind in partea lumii dominata de crestinism, cred ca nu as avea probleme in a convinge o majoritate dintre voi, ca asa zisele carti sfinte musulmane sunt false; ca acele carti nu sunt adevaratul cuvant al Domnului.
Ati fi mai degraba inclinati sa fiti de acord, ca toti acesti oameni care au alti Dumnezei sau alte carti sfinte, gresesc; ati pica de acord ca acestia sunt prost informati sau au fost chiar inselati. S-ar parea ca e prea usor de convins oamenii apartinand altor religii ca ceea ce este acceptat in partea lor de lume este adevarat; cred atat de usor in falsi idoli . . . . Numai noi, care se intâmpla sa fim nascuti in partea crestina a lumii avem “adevarul adevarat”. In fine, cei mai multi dintre noi, cred asa; mai sunt desigur evreii si acei atei nesuferiti si multi alti ne-crestini, care refuza sa accepte “adevarul” Bibliei crestine . . .. dar ei nu conteaza!
Haideti sa facem abstractie de acesti necrestini dintre noi si sa presupunem ca religia crestina – si Biblia – sunt total acceptate in aceasta parte de lume. Ideea este simpla: are adevarul un caracter geografic? N-ar trebui ca aceleasi lucruri care sunt adevarate in Iran, sa fie de asemenea adevarate in India, Japonia, Africa, Canada si in restul lumii? Ar cam trebui . . . nu-i asa? Adevarurile stiintifice sunt universale, de ce cele religioase nu sunt? Este de bun simt sa presupui ca numai noi avem dreptate si tot restul lumii se inseala? Ca noi suntem acei, singurii, care avem adevaratul Dumnezeu si adevaratul “cuvant al lui Dumnezeu”?
Poate fi acest rudimentar dumnezeu al Bibliei crestine care arata atat de mult cu un om, care aduce asa de mult cu oamenii care l-au descoperit primii, poate fi acesta, Dumnezeul pe care il cauta Intelepciunea? Intelepciunea stie foarte bine ce gen de dumnezeu a fost descoperit de mintea primitiva. Ea cunoaste Biblia si toate celelate “carti sfinte” si cunoaste toate acele religii cladite pe baza acestor carti sfinte si acestor Dumnezei; si totusi Intelepciunea si Ratiunea continua sa-l caute pe Dumnezeu sau numai o urma a acestuia. Odata ce ideea de dumnezeu a aparut intr-un trib, aceasta a fost transmisa de la o generatie la alta, copii fiind invatati sa creada in ceea ce parintii lor credeau, la rândul lor copiii copiilor fiind invatati sa creada. Exact asa cum noi am fost invatati sa credem, ceea ce credeau parintii nostrii. Prea des au fost invatati copiii sa creada, insa niciodata sa-si puna intrebari!
Si astfel, Dumnezeu a devenit o ipoteza auto-perpetuanta.
august 7, 2009 la 11:50 am
Pentru cel care a postat acest topic, pentru cei care au comentat si pentru toti ceilalti va rog din suflet uitati-va la acest Documentar.E un caz REAL :
http://www.australianparanormalsociety.com/news/?p=268
Sunt prezentate dovezile clare si reale legate de exorcizarea unei fete din germania numita Anneliese Michel. mai sunt si alte dovezi insa trebuie cautate pe net , pe torrente.
Dumnezeu stie ca oamenii habar nu au despre adevar si de aceea a lasat unele dovezi clare pentru cei care cauta sa afle adevarul. Mai ales in vremurile noastre apocaliptice. CAUTA SI VEI GASI!!!!! Nu va lasati amagiti de lumea din jur creata de SATANA.
septembrie 11, 2009 la 4:23 am
Un alt motiv ar fi acela ca Dumnezeu este bun si milostiv( si nu doar judeca pacatosii dupa cum ai spus tu, nu ne vrea raul, nu vrea sa ne chinuie, ci din contra acesta ne vrea doar binele). Crezi ca din rautate si pentru ca nu ne iubeste s-a rastignit pentru noi? Dumnezeu nu s-a rastignit pt noi:)
martie 7, 2010 la 5:29 am
Hmm plin de Necredinciosi si Pacatosi …………………….Dumnezeu , nu ne vrea raul Niciodata nu ne-a vrut raul .. o Prima intrebare ..de ce se intampla tot mai multe vorbe spuse din biblie , in secolul acesta?
De ce nu cred multi oameni in Dumnezeu ??
De ce nu nu ne dam seama ca Dumnezeu ne face Bine ?
Dumnezeu ne lasa pana la judecata de apoi , atunci va judeca ce e bun si ce e rau , ce e bun ajunge la dreapta lui , iar ce e rau ajunge in cuptorul vesnic …
De ce se intampla tot mai multe spuse din Biblie ? Pentru ca sfarsitul e aproape ..iar noi nu ne dam seama suntem prea corupti de ceea ce face Satana pe acest pamant .. Satana Lupta ptr ca noi sa ii slujim lui prin pacate ….iar Dumnezeu ..ne lasa sa vedem daca noi avem credintã si il cautam cu adevarat ,si cine se Crede in El va mostenii viata Vesnica . Amin
De ce suntem asa Orbi ? Pentru ca Vrajmasul e tot mai puternic isi baga coada peste tot , familii , crime si tot fellu de prostii , vin necazurile ..atunci esti slab daca nu te rogi si nu ai credinta in EL Dumnezeul tau , si asa ajungi sa ii slujesti lui Satana … la Necaz te pui si bei , fumezi , injuri , crezand ca te calmezi ..dar e tocmai invers faci ceva de ceea ce nu iti dai seama ii Slujesti lui Satan ..
Pune`te si dute la Biserica si Roaga`te cand ai necazuri si increde`te in El Dumnezeul tau .. Si vei vedea ca el te va ajuta , chiar daca tu nu iti dai seama ..
Iubitilor, sa ne iubim unul pe altul, pentru ca dragostea este de la Dumnezeu si oricine iubeste este nascut din Dumnezeu si cunoaste pe Dumnezeu.
Cel ce nu iubeste n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru ca Dumnezeu este iubire.
Intru aceasta s-a aratat dragostea lui Dumnezeu catre noi, ca pe Fiul Sau cel Unul Nascut L-a trimis Dumnezeu in lume, ca prin El viata sa avem.
In aceasta este dragostea, nu fiindca noi am iubit pe Dumnezeu, ci fiindca El ne-a iubit pe noi si a trimis pe Fiul Sau jertfa de ispasire pentru pacatele noastre.
Iubitilor, daca Dumnezeu astfel ne-a iubit pe noi, si noi datori suntem sa ne iubim unul pe altul.
Pe Dumnezeu nimeni nu L-a vazut vreodata, dar de ne iubim unul pe altul, Dumnezeu ramane intru noi si dragostea Lui in noi este desavarsita.
Din aceasta cunoastem ca ramanem in El si El intru noi, fiindca ne-a dat din Duhul Sau.
Si noi am vazut si marturisim ca Tatal a trimis pe Fiul, Mantuitor al lumii.
Cine marturiseste ca Iisus este fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu ramane intru el si el in Dumnezeu.
Si noi am cunoscut si am crezut iubirea, pe care Dumnezeu o are catre noi. Dumnezeu este iubire si cel ce ramane in iubire ramane in Dumnezeu si Dumnezeu ramane intru el.
Intru aceasta a fost desavarsita iubirea Lui fata de noi, ca sa avem indraznire in ziua judecatii, fiindca precum este Acela, asa suntem si noi, in lumea aceasta.
In iubire nu este frica, ci iubirea desavarsita alunga frica, pentru ca frica are cu sine pedeapsa, iar cel ce se teme nu este desavarsit in iubire.
Noi iubim pe Dumnezeu, fiindca El ne-a iubit cel dintai.
Daca zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele sau il uraste, mincinos este! Pentru ca cel ce nu iubeste pe fratele sau, pe care l-a vazut, pe Dumnezeu, pe Care nu L-a vazut, nu poate sa-L iubeasca.
Si aceasta porunca avem de la El: cine iubeste pe Dumnezeu sa iubeasca si pe fratele sau.
martie 15, 2010 la 8:55 pm
deci, biserica e una, Dumnezeu e alta. Biserica din pacate a ajuns o afacere pentru unii, si nici ei nu cred ce zic. Incearca sa-L gasesti pe Dumnezeu in interiorul tau. Daca il vei cauta in alte parti nu prea vei avea sanse de reusita, ca sa nu zic ca e timp pierdut.
martie 16, 2010 la 6:05 am
Asa e…dar sunt probabil inca si biserici unde Il poti gasi pe Dumnezeu,desi nicio biserica nu e perfecta si nu stiu daca toti membrii sunt nascuti din nou,adica chiar Il cunosc si urmeaza pe Hristos, desi poate sunt si astfel de biserici.
Dar inainte de acest lucru trebuie sa-L cautam pe Dumnezeu pentru noi, in inima, in interior- acolo trebuie sa se produca nasterea din nou, adica schimbarea inimii,si apoi a intregii vieti.
Domnul sa ne binecuvinteze pe toti cu tot ce stie El ca avem nevoie- lucruri rele sau si necazuri- care ne determina sa-L cautam si sa fim mantuiti, si daca suntem deja copiii Lui- ca sa ne indreptam.
O zi binecuvantata tuturor.
martie 16, 2010 la 6:08 am
Si singura Cale de a-L cunoaste pe Dumnezeu este prin Fiul, Iisus Hristos, asa cum spune Scriptura:”In nimeni altul nu este mantuire; caci nu este sub cer nici un alt Nume dat oamenilor in care trebuie sa fim mantuiti..(decat Numele,adica Persoana lui Hristos)
Iar in Ev Ioan cap 17 scrie:”Si viata vesnica este aceasta: sa te cunoasca pe Tine,Singurul Dumnezeu Adevarat si pe Iisus Hristos pe Care L-ai trimis Tu.”
aprilie 3, 2010 la 1:25 pm
Eu numai am credinta de pe la vreo 10 ani…Cred ca sunt destul de realista.De exemplu…pomana nu este facuta ca sa “ii dai mortului mancare si bautura pe lumea cealalta” ci ca sa te simti tu mai bine.Nu exista fantome,Mos Craciun,extraterestrii verzi ce vor cucerii Pamantul..nu exista nici “Dumnezeu”.Cred ca majoritatea stim cum s-a format Terra si cat va mai avea de trait.Toata lumea stie cum ne nastem…
Mergeti la biserica si va spuneti pacatele…poate doar ca sa va simtiti voi mai bine,mai liberi,sa simtiti ca sunteti protejati,sa ganditi pozitiv…dar nimic mai mult. Imi pare rau..eu nu cred nici macar 1%….
aprilie 21, 2010 la 1:12 pm
@trezirea.com: nu-mi dau seama exact dacă spui ca o metaforă că tu crezi într-un alt fel de dumnezeu care nu se implică, diferit de cel creștin. Dacă crezi într-un asemenea zeu creator, atunci, din descrierile tale rezultă că ești deist.
Dacă nu crezi că există Dumnezeu, atunci ești ateu, indiferent dacă consider că nu poți știi răspunsul.
Totul se rezumă la întrebarea „crezi că există un (dumne)zeu creator?”. Dacă răspunsul este „da” ești teist (crezi că există), altfel, indiferent de răspuns, ești ateu.
iunie 4, 2010 la 9:56 am
Ca sa nu jignesc pe nimeni si sa nu comenteze nimeni,il voi cita pe Dan Brown:”Nu am primit ,inca,darul de a crede”.
Si nu cred.
iunie 10, 2010 la 9:11 am
deci nu sunt ateu , nu sustin ideea ca nu exista dumnezeu! cred in dumnezeu dar am o intrebare care nu are raspuns! poate il aflu de la voi! deci dumnezeu a creat lumea da?! (DA) p dumnezeu cine la creat sa creeze lumea la randul lui?/?!(sa zicem ca el a fost asa din tot deauna si va fii mereu tot deauna) cum este posibil?
iunie 10, 2010 la 12:12 pm
@Ballack Cata: Exact, foarte bună întrebarea. Și dacă unii oameni acceptă că Dumnezeu a existat din totdeauna, de ce nu pot accepta ceva mult mai simplu – universul – că a existat dintotdeauna. Este același lucru, doar că Dumnezeu presupune ceva mult mai complex: inteligența (uneori chiar fără corp), ceea ce este și mai puțin plauzibil decât ceva mai simplu, un univers material.
iunie 11, 2010 la 7:09 am
Sunt unele lucruri pe care noi ca oameni nu le putem intelege…de exemplu, ce este vesnicia?
Totusi Dumnezeu exista si avem Cuvantul Lui, din care aflam despre El si poruncile Lui. Dumnezeu L-a trimis in lume pe Fiul Sau sa moara pentru noi, ca noi sa fim nascuti din nou, sa devenim oameni noi, copii de Dumnezeu.
Daca il cauti sincer pe Dumnezeu, El ti Se va descoperi. Citeste Biblia, este cel mai bun mod de a-L cunoaste pe Dumnezeu, nu doar de a cunoaste despre El.
O zi buna.
iunie 11, 2010 la 2:37 pm
@Andreea: Parcă ai vrut să dai definiția argumentului din ignoranța proprie: „nu știm ce e X, deci Dumnezeu există”. Absurd.
Am citit biblia și am ajuns la I TImotei 2:11-12:
11. Femeia să se înveţe în linişte, cu toată ascultarea.
12. Nu îngăduiesc femeii nici să înveţe pe altul, nici să stăpânească pe bărbat, ci să stea liniştită.
Și la 1 Corinteni 14:34:
34. Femeile sa taca in adunari, caci lor nu le este ingaduit sa ia cuvantul in ele, ci sa fie supuse, cum zice si Legea.
Așa că, Andreea, de ce nu taci tu din gură când biblia spune asta?
iunie 11, 2010 la 10:30 pm
ma zergu…cum sa taca andreea! cand cartile de religie si preotii spun! ca fiecare e liber sa faca c vrea! dumnezeu ne-a lasat liberi p pamant sa facem c vrem! nu sa ne supunem lui cu fortza!daca andreea e fata (ce nu are voie sa ia decizii,nu are voie voie sa invete (d bine) p altul) ca biblia spune asta!!! sa fim sinceri asta suna a DISCRIMINARE! suntem in sezolul 21 atat femeile cat si barbatii trebuie sa abie dreputri egale!
iunie 11, 2010 la 10:31 pm
imi cer scuze pt calitatea tastaturii!
iunie 11, 2010 la 10:34 pm
auzi la tine tupeu fantastic(DC NU TACI DIN GURA CAND BIBLIA SPUNE AST) adica vreau sa spun putin imi pasa c spune biblia DOAMNE IARTA MA! daca iti iubesti femeia crede ma nu asculti c scrie in biblie! dar hai ca iti pun eu tie o intrebare! te-ai scula 2 ani la rand la 12 noaptea s faci dus cu apa rece daca ar spune asta in biblie! eu sustin ideea cu drepturile egale! atat femeile cat si barbatii trebuie sa fie egali p pamant!
iunie 11, 2010 la 10:49 pm
Dumnezeu porunceste tututor credinciosilor sa vesteasca Evanghelia, indiferent daca este fata sau baiat.
iunie 11, 2010 la 10:50 pm
Eu te indrum spre Biblie, sa o citesti tu si Dumnezeu sa-ti vorbeasca…pentru ca asta e cea mai buna cale sa-L cunoastem pe El.
O zi frumoasa.
iunie 13, 2010 la 9:23 am
@Ballack Cata: Eu doar am citat biblia și am tras concluzile de acolo. Așa că tot ceea ce consideri critică la adresa mea, e de fapt critică la adresa bibliei. Eu nu gândesc creătin, pentru că dacă aș gândi creștin aș fi propus să și omorâm cu pietre copiii neascultători, să ne facem sclavi, să forțăm fetele violate să se mărite cu violatorii lor pentru 50 de sicli, șamd.
Tot ceea ce este într-adevăr progres s-a făcut în ciuda bibliei și a creștinismului.
@Andreea: Pe ine m-a îndrumat unul spre Coran chiar ieri, altul m-a îndrumat spre Vedele hinduse, acu’ tu-mi zici de biblie. Toți aveți pretenția că zeul fiecăruia dintre voi este cel adevărat, dar nici unul nu puteți dovedi că el există.
Dacă tot îl cunoști pe Dumnezeu, de ce nu ne faci cunoștință? Sau nu poți să dovedești nici măcar că există și mă pui să mă amăgesc și eu ca tine că e un tăticuț extraterestru care are grijă de noi, deși în lume mor de foame, în medie, un copil la fiecare 5 secunde, 16.000 pe zi, adică 6 milioane pe an… și tăticuțului nu-i pasă de ei.
iunie 14, 2010 la 4:28 am
eu nu sunt impotriva lui dumnezeu nu am nimic cu nimeni! JUR……..nu am citit biblia deci nu ma pot pronuntza! dar vreau sa spun ca ce am mai auzit de la altii c scrie in bible,nu prea e corect! adica atat femeile cat si barbatii trebuie sa aibe drepturi egale! eu cred in dumnezeu nu vreau sa fiu acuzat d ateizm!
iunie 14, 2010 la 7:47 am
Dumnezeu spune in Biblie :”Ma veti cauta si Ma veti gasi, daca Ma veti cauta cu toata inima.” Daca dorinta sincera a inimii tale este sa-L cunosti pe Dumnezeu,El ti Se va descoperi. Eu nu am avut intentia sa ma pocaiesc, dar Dumnezeu m-a gasit si mi-a innoit inima,gandirea si viata.
Niciun om de pe pamant nu a avut indrazneala sa faca asemenea afirmatii cum a facut Hristos; toti intemeietorii de religii sunt morti, dar Hristos e viu in vecii vecilor si va veni in curand sa judece si sa Ii ia pe copiii Sai in cer. Dar cei care au devenit copiii Lui nu au niciun merit pentru aceasta (printre ei sunt si eu,multumesc lui Iisus), pentru ca mantuirea este prin har. Dar trebuie sa doresti sa o primesti si cu ajutorul Duhului Sfant, sa te pocaiesti de pacate. Nu spun ca apoi devenim oameni perfecti, dar suntem innoiti si incepem o viata noua alaturi de Hristos, cu El in inima.
Iisus a facut afirmatii uluitoare :”Eu si Tatal Una suntem”, “Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. NIMENI NU vine la Tatal DECAT PRIN MINE.” ( deci este foarte clar ca doar Hristos e Calea spre cer), “Eu sunt Painea Vietii”, “Eu sunt Lumina Lumii”, “Eu sunt Pastorul cel Bun.”
Cat despre ceea ce exista in lume, tot raul a fost provocat de pacatul si rautatea omului. Lumea ar fi total altfel daca toti oamenii s-ar pocai, L-ar cunoaste pe Hristos si ar ajuta pe aproapele, ar renunta la crime, furt, adulter si alte rele.
Iti doresc mult sa Il cunosti pe Hristos! Singurul care iti poate schimba inima si viata!
Si iti mai recomand sa citesti: “Mai mult decat un simplu tamplar” si “Marturii care cer un verdict.”
O zi frumoasa.
iunie 14, 2010 la 7:56 am
Ballack Cata – ma bucur sa aud ca tu crezi in Dumnezeu. Numai ca adevarata credinta este cea care ne duce la pocainta si la inceperea unei vieti noi in Hristos.
Mantuirea este darul lui Dumnezeu, este data prin har, dar noi trebuie sa o acceptam prin credinta. In Epistola Efeseni, Pavel spune ca mantuirea este prin har, prin credinta, si nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni.
Totusi, dupa ce Dumnezeu ne ajuta sa ne pocaim de pacate si ne innoieste inima, urmeaza faptele si gandurile bune, dar acestea nu sunt meritul nostru, ci al lui Hristos, care traieste in noi.
Biblia este Cartea care ne poate ajuta cel mai bine sa Il cunoastem pe Dumnezeu.
Eu nu sunt cu nimic mai buna decat nimeni, dar Hristos m-a gasit si mi-a innoit inima si mintea si viata. Viata cu El e cea mai minunata. Plus ca duce la rai, pe cand viata in pacat duce in iad vesnic.
Sa ai o seara binecuvantata.
iunie 15, 2010 la 6:55 am
andreea imi place foarte mult cum scrii aici p blog! si e foarte frumoos din partea ta sa dai sfaturi bune si sa le arati oamenilor ca dumnezeu exista! am doua intrebarii! (simple) 1-cu totii stim ca misiunea omului p pamant este cea sa se mantuiasca!(nu imi e rusine sa spun.nu stiu inca p deplin ce inseamna mantuirea)! vreau sa afluu de la tine p debli! si 2-ce este pocainta cu adevarat!(eu stiam ceva de schimbarea religiei dar nu sunt sigur)deci astept sa imi raspunzi la aceste doua intrebari! pupiki!
iunie 18, 2010 la 7:12 am
Multumesc mult pentru cuvintele tale. Tot ce sunt eu acuma se datoreaza lui Dumnezeu, care mi-a schimbat viata. Nu sunt mai buna cu nimic decat altii.
Mantuirea inseamna sa fii salvat de Dumnezeu de la iad si sa devii copilul Lui. Aceasta se face prin har si credinta, nu o putem castiga prin fapte bune. E un dar de la Dumnezeu. Dar credinta adevarata este cea care da apoi roade, pentru ca in Biblie spune ca :”si dracii cred si se infioara”, dar ei nu se schimba cu nimic, raman tot impotriva lui Dumnezeu.
A fi mantuit inseamna a te pocai de pacate. A te pocai nu inseamna a-ti schimba religia, desi de multe ori dupa ce oamenii se pocaiesc merg la alte biserici, dar nu pt ca si-au schimbat religia, ci pentru ca Dumnezeu le-a schimbat inimile si ei doresc sa aiba partasie cu alti credinciosi care si ei au inimile schimbate de Dumnezeu.
Un om mantuit nu se mai multumeste cu o inchinare formala, ci vrea sa se inchine in duh si in adevar. (cum scrie in Biblie). Oricum, eu nu sunt de acord cu mormonii sau martorii lui Iehova, pt ca ei au erezii.
Nici nu oblig pe cineva sa devina neoprotestant. Dar cand un om este schimbat de Dumnezeu, El il conduce si spre o biserica adevarata. Dupa mine, poate ramane si ortodox etc, dar ma tem ca nu se va mai simti bine acolo, pt ca majoritatea oamenilor au o inchinare doar formala (nu tb sa judec, stiu, dar din pacate asa e ; oricum, si eu nu L-am cunoscut pe Dumnezeu dintotdeauna; nu am fost ortodoxa, dar am fost pacatoasa si inca mai sunt, dar Dumnezeu mi-a dat acum alta atitudine fata de pacat,desi inca mai cad destul de des.
Cuvantul pocainta (“metanoia” in greaca parca) inseamna un fel de schimbare a mintii. Adica nastere din nou (Ev. Ioan cap. 3). Dumnezeu schimba inima omului, atitudinea lui fata de pacat, fata de semeni. Orice pacat este vazut ca indreptat spre Dumnezeu (si asa si este), chiar daca noi credem ca l-am facut impotriva aproapelui. SI orice pacat este pacat si e mare, chiar daca noi le vedem altfel. Bine, sunt diferente, dar tot Il intristam pe Dumnezeu prin pacatele noastre.
Am scris cam mult?
Cel mai mult iti recomand sa incepi sa citesti Sfanta Scriptura. Poti incepe cu Ev Ioan. Si roaga-te ca Dumnezeu sa te ajute sa intelegi si sa iti schimbe inima. E cel mai minunat lucru. SI e cel mai important – sa mergi pe calea ingusta. E o problema foarte serioasa – pt ca daca suntem mantuiti vom trai vesnic in cer, dar daca nu, vesnic in iad , cu regrete si nu se va mai putea face nimic.
Domnul sa ne ajute.
Iti las aici si un site – cu ceva despre ce inseamna pocainta.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Os00IDD53csJ:bisericametanoia.ro/resurse/DepInvatatura/Lectia_5_Pocainta_si_Credinta.doc+pocainta+metanoia&cd=1&hl=ro&ct=clnk&gl=ro
O seara f frumoasa!
iunie 18, 2010 la 11:37 pm
interesant……… ms pt ” informatii “nu mi-o lua in nume de rau dar sincer chiar nu am timp sa citesc cartile de religie! eu sunt un om care cred in dumnezeu..dar sa fiu sincer la biserica doar in ziua de paste ma duc,iar carti de religie nu cintesc….nu ma pasioneaza pur si simplu…nu stiu daca e pacat.dar nu pot citi carti de religie..sincer prefer sa imi explice cineva(ca tine) informatii despre biblie!mie imi place sa ma rog acasa la dumnezeu!nu cred ca daca ma rog acasa dumnezeu nu imi asculta rugaciunile! si inca ceva! am mai multe intrebari care nu are cine sa imi de-a raspunsurile!.vreau sa stiu varsta ta.se poate?
iunie 18, 2010 la 11:38 pm
vreau sa mai apelez la tine daca s poate!?
iunie 20, 2010 la 4:51 am
Bineinteles. 21 de ani am
E f bine ca te rogi acasa, doar ca pentru ca Dumnezeu sa ne asculte rugaciunile trebuie intai sa ne pocaim de pacate si sa devenim copiii Lui.
Nu spun, Dumnezeu mai asculta si pe ceilalti oameni, dar unul din motive poate fi ca vrea sa ii atraga la El, sa se pocaiasca.
In Isaia spune ca “pacatele voastre pun un zid de despartire intre voi si Dumnezeu si Il impiedica sa va asculte.” De aceea trebuie sa Il lasam pe El sa ne schimbe atitudinea fata de pacat si placerile lumesti; sa ne scarbim de ele. Asta nu inseamna asceza sau altceva, tot folosim lucrurile, dar nu in mod gresit. (de ex – adulterul e pacat, dar casatoria nu – dar sa fie tot cu un credincios). Pt cine e deja casatorit, sa nu divorteze, ci sa se pocaiasca si sa se roage si pt partener.
Stiu ca poate ti se par plictisitoare cartile religioase. Si eu am avut o perioada la adolescenta cand am luat-o mai rau…dar cand Dumnezeu m-a schimbat, s-au schimbat si parerile mele despre Biblie etc. Acum citesc carti religioase, dar prin Duhul lui Dumnezeu inteleg si ele imi zidesc sufletul.
Cand Iisus intra in inima si viata ta iti schimba si gusturile si nu iti mai place pacatul…incepe sa iti placa de Iisus si viata cu El, Biblia etc..
Dar trebuie sa doresti ca El sa vina in inima ta, pt ca El nu ne forteaza, ci ne-a creat liberi. Dar se bucura f mult cand cineva se pocaieste.
Este o pilda in Biblie unde scrie ca cineva avea 99 oi, dar a pierdut 1 singura si s-a dus dupa ea. Si apoi spune ca in cer e mai mare bucuria pt un singur om pacatos care se pocaieste decat pentru 99 de oameni neprihaniti.
Trebuie sa citesti Biblia daca vrei sa afli mai multe despre Dumnezeu, daca vrei sa stii ce porunci vrea El sa implinesti(dar singuri nu putem; doar prin puterea Duhului Sfant,pe care Il primim cand ne pocaim).
Poti sa ma intrebi tot ce vrei si daca stiu si Domnul imi da cuvinte, iti spun.
Tot ce sunt,sunt prin El. Nimic bun nu e de la mine.. Si inca am destule pacate, nu sunt nici pe departe perfecta, dar Domnul m-a nascut din nou si o sa ma mustre etc..si sa ma ajute. Dar trebuie si eu sa Il las sa lucreze …
iunie 20, 2010 la 5:00 am
Aici si un site cu un post al cuiva despre Scriptura.
http://trezirespirituala.wordpress.com/2010/06/19/beneficiile-%c8%99i-puterea-sfintei-scripturi/
Vezi daca se deschide. Daca nu, iti explic eu de ce dupa.
iunie 22, 2010 la 3:52 am
mda……multi inainte andreea,deci nu vreau sa fiu rautacios sau ceva d genu!…p mine dumnezeu nu prea ma ajutat in viatza!tin sa cred ca viatza cu mine a fost nedreapta si este mereu nedreapta!am probleme peste probleme……pana nici aspectul fizik nu prea ma ajuta!un singur lucru vreau de la dumnezeu! sa ma ajute sa imi gasesc un loc de munca dupa ce termin cu bacu!tzin sa cred ca nu voi reussi!chiar nu stiu c sa fac sa nu mai fie viatza asta asa grea cu mine!!!m rog mereu p fiecare seara la dumnezeu sa ma ajute pt ziua d maine,dar clumea: e mai rau urmatoarea zii!cateodata chiar m intrebii dc traiesc! (s spune k dumnezeu n d p pamant pt ca fiecare avem un rost in viatza)care e rostul meu oare?(se spune ca avem destinul scris) care e destinul meu oare!?parintzii in loc sa ma sustina moral sa imi gasesc un servici fac discriminare cu mine! deci nu vreau sa fiu rautacios dar p mine dumnezeu ma lasat la greu! nu stiu ce sa fac……………
iunie 22, 2010 la 3:56 am
am incercat sa ma integrez de o grmada de ori dar rezultatul a fost mereu acelasi!m-am resemnat………ma rog si astept un singur lucru acum! sa mor
iunie 22, 2010 la 4:29 am
deci nu vreau sa fiu inteles gresit! vreau sa spun doar k eu in viatza am prea mult ghinion (la tot)! cu un servici as-i putea devenii independent! nu asi mai depinde d altii sau d parintzi! cand spun ca nu reusesc sa ma inteegres (ma refer la faptul ca nimeni nu imi inelege problemele si rad d problemele mele)(iar referitor la partea cu aspectul fizik-sunt mult prea slab pt varsta mea am aproape 20 de ani si 55 de kg!)nu sunt rautacios cu mine…..vreau doar sfaturi
iunie 23, 2010 la 3:16 am
@Ballack Cata: mda……multi inainte andreea,deci nu vreau sa fiu rautacios sau ceva d genu!…p mine dumnezeu nu prea ma ajutat in viatza!tin sa cred ca viatza cu mine a fost nedreapta si este mereu nedreapta!am probleme peste probleme……pana nici aspectul fizik nu prea ma ajuta!un singur lucru vreau de la dumnezeu! sa ma ajute sa imi gasesc un loc de munca dupa ce termin cu bacu!
Hai să vorbim teoretic (din punctul tau de vedere) și practic (din punctele de vedere ale fiecăruia dintre noi).
Să presupunem că Dumnezeu nu există. În acest caz ai să constați că n-are cine să te ajute în afară de alți oameni și tu însuți. Mai mult, toate reușitele în viață (sunt sigur că ai avut și succese în viață, numai că tinzi să le ignori în acest moment, din câte văd) sunt meritul tău si numai al tău, deci ești mai puternic decât credeai.
Practic concluzia este că trebuie să faci eforturi mai mari, să ai mai multă încredere în tine, să muncești mai mult, pentru că numai tu îți poți schimba soarta.
Dacă presupunem că Dumnezeu există, atunci el trebuie să-și asume eșecurile sale, printre care și cei 16000 de copii care mor zilnic de foame în lume, dezastre naturale în care mor în mod non-discriminatoriu credincioși, necredincioși, copii, animale, plante, etc, virusurile și bacteriile care sunt special proiectate să ne ucidă (tot non-discriminatoriu), și chiar ghinionul tău personal pentru că el știe tot, controlează tot și are putere asupra orice. Idea e că raul neprovocat de om fie se întâmplă din cauza lui, fie se întâmplă cu acordul lui, fie el nu e capabil să oprească răul.
De aceea îți recomand să ai mai multă încredere în sine și să muncești fără să aștepți pomeni, pentru ca nu vor veni.
iunie 28, 2010 la 9:56 am
Nu exista nici un dumnezeu. Este doar “scuza” creata de oamenii slabi care nu isi justifica greselile sau trairile : “asa a vrut dumnezeu” … da sigur ! Asa s-a intamplat. Nu trebuie sa vrea dumnezeu sa faci accident,.. trebuie doar sa conduci repede , sa nu fii atent la intersectii , bla bla . Stiinta oameni buni justifica tot Inclusiv cum a aparu Terra si absolut tot. Nu cu o exactitate 100% dar macar 80%… de dumnezeu ce dovezi ai? =)) Pe bune ! Realitatea , unde e ?
iunie 28, 2010 la 10:20 am
iza…………….atat religia cat si stiinta au opinii diferite despre creearea planetei!daca vrei sa vorbim despre stiinta ok! dar hai sa vorbim despre religie!pai cum s explica icoanele care plang?cum s explica lumanarea care s aprinde singura in ziua d paste in israel?etc.sa nu mai vorbim k de curand in turcia p mundele (Ararat) a fost descoperita arka lui noe! doar ca lumea in tot deauna va gasii ceva motive sa nu creada in dumnezeu!in tot deauna s va gasii cineva k tine………….nu vreau sa jiccnesc p nimeni dar tu daca esti o fata (ateu) ce sa spui si tu?normal k o tii una si buna c dumnezeu nu exista!sa stii k dumnezeu exista chiar daca nu il vedem!mai devreme sau mai tz toti ne vom intalnii cu el..din pakate pt unii dintre noi va fii prea tarziu pt (pocainta)
iulie 1, 2010 la 1:22 am
Pai exista multe dovezi …:universul e prea complex ca sa apara asa deodata, natura, gandul vesniciei din inima omului, vinovatia pe care o simte cand pacatuieste, Biblia, oamenii transformati de Dumnezeu, minunile pe care le face El, dovezi istorice, etc.
Sa stii ca Dumnezeu exista si chiar daca tu nu crezi, El te iubeste si a murit pentru tine… de aceea in Biblie scrie:”Dumnezeu nu tine seama de vremurile de nestiinta si porunceste acum tuturor oamenilor de pretudinteni sa se pocaisca, pentru ca a randuit o zi cand va judeca lumea (…)” .
Eu nu cred in icoanele care plang, dar cred in inima schimbata pe care Dumnezeu o poate da unui om, prin pocainta.
Scuze daca e o jignire, dar stii ce spune Biblia intr-un psalm? Spune asa:” Nebunul zice in inima lui:Nu este Dumnezeu.S’au stricat oamenii, au săvîrşit fărădelegi urîte, nu este nici unul care să facă binele.
2Dumnezeu Se uită dela înălţimea cerurilor peste fiii oamenilor, ca să vadă dacă este cineva care să fie priceput, şi să caute pe Dumnezeu.
3Dar toţi s’au rătăcit, toţi s’au stricat; nu este niciunul care să facă binele, niciunul măcar. ” (psalmul 53:1-3)
Si eu am fost pe carari rele; desi credeam in Dumnezeu, refuzam sa ma pocaiesc…dar El m-a cautat si mi-a schimbat inima si atitudinea fata de El si fata de pacat. Nu sunt perfecta…mai sunt multe lucruri de schimbat, dar Iisus e Singura Cale spre cer.
Citeste Biblia, cauta dovezi istorice daca vrei si daca Il cauti sincer pe Dumnezeu, El ti Se va descoperi.
Ce mai faci, Ballack Cata?
O zi buna tuturor.
iulie 1, 2010 la 1:31 am
Pt Zergu : Dumnezeu nu trebuie sa Isi asume esecuri, pt ca raul din lume e cauzat de pacatul nostru…pt ca oamenii asculta de firea lor carnala si nu se lasa transformati de Dumnezeu, savarsesc tot felul de rautati: adulter, razboaie, crime, nu se ajuta intre ei. Daca oamenii s-ar pocai si ar trai cum a trait Hristos (El prin ei), lumea ar fi total altfel : oamenii ar ajuta pe cei care mor de foame, ar fi pace,nu razboi, ar renunta la adulter etc.
Chiar daca noi credem ca noi depunem eforturi pentru a face ceva, de fapt trebuie sa stim ca Dumnezeu e Cel care ne sustine si ne da izbanda, dar cateodata ne lasa si sa facem cum vrem noi, ca sa ne arate ca e rau. Prin toate acestea, Dumnezeu doreste sa ne atraga la sine.
O zi frumoasa iti doresc…si fie ca Domnul sa te binecuvinteze cu mantuire si viata vesnica..Eu nu am niciun merit, tot ce sunt e datorita lui Dumnezeu..pt ca El m-a gasit si m-a schimbat…desi mai sunt inca multe de schimbat…
iulie 27, 2010 la 1:49 am
@Andreea: Dacă crezi că Dumnezeu există, el e responsabil pentru catastrofele naturale și răul neprovocat de om. Restul sunt scuze pentru a apăra virusul mental numit „credință”.
O zi bună, sper să ai curajul să îți dorești să fi loială adevărului, indiferent de cost, și să investighezi singură ce e adevărat și ce nu.
Uite, că văd că-ți place să citezi din biblie, probabil că habar n-ai cum a apărut biblia, dar măcar uită-te car e treaba cu evangheliile:
iulie 1, 2010 la 1:38 am
Pt Ballack Cata: Stiu ca viata e grea, dar poate prin aceste greutati Dumnezeu vrea sa te atraga la El, sa iti dea pocainta, sa-L cunosti pe El..
Pt ca de multe ori cand ne merge bine, noi tindem sa uitam de Dumnezeu sau eu stiu… dar in greutati alergam repede la El..
Ia-o ca pe o oportunitate sa Il cunosti pe El. O sa ma rog pt tine…si pt servici. Nu conteaza atat de mult cum arati, conteaza mai mult cum gandesti, ce personalitate ai, ce fel de inima ai…te poti face placut celorlalti prin aceste lucruri…bine,nu cu scopuri gresite sau cu mandrie..
Este un scop in viata…si e bine ca nu esti multumit cu viata pe care o ai acum…asta arata ca inima ta cauta ceva care ii lipseste..si Acel ceva este Dumnezeu…crede-ma ca doar EL iti poate umple golul din inima si nemultumirile..
Incepe sa citesti din Biblie si roaga-te sa Il cunosti pe Iisus…ca Prieten al tau si ca Mantuitor si Domn..
Poti sa imi mai scrii daca vrei. Pot sa iti las si mailul meu daca nu vrei sa scrii aici anumite lucruri : givemewingstfly@yahoo.com
Pa .
iulie 1, 2010 la 3:33 am
o da ! deabea astept sa coboare din ceruri si sa beau o cafea cu el … si inca ceva?! fara discriminari intre fete si baieti
femei barbati whatever. ambele “specii” pot crede sau nu crede .
iulie 1, 2010 la 3:40 am
Biblia ?! ce dovezi ai ca tot ce e scris acolo e adevarat?
iulie 1, 2010 la 3:41 am
nu am citit nici macar un paragraf si nici n-am sa o fac … pe bune … ce rost are??
iulie 1, 2010 la 10:16 am
mda andreea cred ca ai perfecta dreptate…m-am gandit la posibilitatea asta k problemele sunt date de la Dumnezeu! sincer a fost un timp cand i-am cerut lui dumnezeu ajutorul doar cand am avut nevoie urgenta de el! acum sunt altfel ma rog mereu in fiecare seara.cand trec pe langa biserica mereu spun ajuta ma doamne in viatza!acum am bacu………ma rog p fiecare zii la Dumnezeu sa ma ajute sa iau acest bac!sa-mii ti pumnii sa iau bacu te rog frumos frumos!
iulie 4, 2010 la 11:22 am
Dumnezeu exista cu siguranta dar nu in forma in care se crede ,el se releva oamenilor la nivel subtil in inima lor,il poti simti intuitiv nu trebuie sa stai sa citesti ca un disperat biblia sau coranul,sunt de acord cu parerile conform carora avem nevoie doar de incredere suplimentara in fortele proprii si sa incercam sa nu ne lasam manipulati prin mituri si basme care nu pot fi demonstrate,e timpul sa fim deschisi si sa vedem si alte orizonturi dar poate toate la timpul lor.
iulie 5, 2010 la 8:00 am
eu cred in existenta lui Dumnezeu!dovada!? m-am rugat o cateva zile la rand la Dumnezeu sa iau bacu! b chiar am fost la biserica sa depun akatiste sa iau bacu! si surpriza cea mare a fost ca am luat bacu! surpriza a fost cu mult mai mare ca eu insa-mi nu-mi dadeam vro sansa sa iau bacu! pt ca stiam ce am scris p acele voi! eu am luat bacu pt ca m-am rugat la dumnezeu mi-a ascultat rugaciunile!m-am rugat asa cu nu-m-am mai rugat vrodata sa iau acest back!pt ca trebuie sa iau bacul cu orice pret! dumnezeu exista!mi-a aratat aceasta dovada p care nu o voi uita toata viatza! am luat un bac p care nici nu visam sa il iau! m-am rugat si dumnezeu ma ajutat!
iulie 5, 2010 la 8:01 am
imi cers scuze pt calitatea tastaturii
iulie 6, 2010 la 6:08 am
Pt Iza: Nu mai este nicio carte religioasa ca Biblia… Biblia este insuflata de Duhul Sfant si prin puterea Duhului Sfant ne arata adevarul…
Uite, am luat de pe un site ceva interesant despre Biblie:
“Chiar dacă Biblia este formată din 66 de cărţi individuale, scrise pe 3 continente, în 3 limbi diferite, de-a lungul unei perioade de aproape 1500 ani, de către mai mult de 40 autori (care aveau vârste şi stiluri diferite de viaţă), Biblia îşi păstrează unitatea de la început până la sfârşit fără vreo contradicţie. Această unitate este singulară prin comparaţie cu orice alte cărţi şi este o dovadă a originii divine a cuvintelor sale, întrucât Dumnezeu a folosit anumiţi oameni astfel încât ei au înregistrat în Biblie chiar cuvintele Lui. ”
Sfatul meu este sa o citesti, macar din curiozitate, si daca te rogi sincer Dumnezeu ti Se va descoperi.
Pt Ballack Cata: Ma bucur mult ca ai luat bacul. Succes in continuare. Unde vrei sa dai?
Da, sa stii ca problemele, dar si reusitele sunt folosite de Dumnezeu ca sa ne atraga la El.. Ma bucur ca El te-a ajutat… dar acum trebuie ca si tu sa II daruiesti inima ta…si sa Il lasi sa o schimbe… bineinteles, Dumnezeu nu ne obliga… si chiar daca Ii dam inima Lui, este tot spre folosul nostru…
Adevarata credinta e mult mai mult decat o religie, ritualuri, rugaciuni spuse pe de rost… e sa Il cunosti pe Iisus in inima ta, El sa iti schimbe in primul rand inima, atitudinea fata de pacat, viata, interesele, tot… Bineinteles, asta treptat…Nu spun ca vom fi perfecti, pe pamant nu se poate… Desi vad in mine ca de multe ori stiu ca nu tb sa fac ceva sau pacatul poate fi si prin omitere (sa nu faci ceva ce Dumnezeu iti spune sa faci – sa ajuti etc.) si tot fac, gresesc.. Dar trebuie sa vin la Iisus sa cer iertare si sa se restabileasca partasia cu El..
Te indemn mult sa citesti din Biblie.. acolo gasesti tot ce vrea Dumnezeu de la noi… si roaga-te ca El sa ti Se descopere.
O sa ma rog si eu pt tine.. Nu ca eu as fi cine stie cine… sunt ce sunt prin El.
Si nu te ingrijora de cum arati etc.. ci sa te gandesti si la frumusetea interioara, pe care doar El ti-o poate da.
O zi frumoasa tuturor.
iulie 6, 2010 la 6:10 am
Iza, daca vrei, mai poti intra aici sa citesti despre Biblie.. doar daca vrei.. de aici am luat citatul acela.
http://www.gotquestions.org/Romana/Biblia-Cuvantul-Dumnezeu.html
iulie 6, 2010 la 1:09 pm
ok , merci , o sa vad.am o intrebare pentru tine andreea… ce anume te face sa ai atata credinta?te motiveaza ceva sau… nu stiu… cum de tot ce e legat de religie te fascineaza atat?
iulie 8, 2010 la 1:11 pm
yo nu cred in dumnezeu.nu m-a ajutat cu nimic.cred ca norocul ti-l faci cu mana ta.povestile cu dumnezeu sunt doar vrajeli.
iulie 18, 2010 la 1:06 am
adevaru e k e l moda in ziua d azi sa nu crezi in Dumnezeu! dar sa stiti un lucru cei care spun ca nu cred in existenta lui Dumnezeu , mai devreme sau mai tz ii veti cere ajutorul.dar va fii prea tarziu!chiar daca sustineti voi ca sunteti atei , tot ii ve-ti cere ajutorul lui Dumnezeu cand ve-ti avea nevoie de el!si Andreea iti multumesc k te-ai rugat pt mine (daca te-ai rugat) , eu pot sa spun ca am luat bacul cu ajutorul lui Dumnezeu, k pot spune si acum k la ce baliverne am scris nici eu nu imi dadeam vro sansa
))!
sper sa imi tii pumni s ma si angajez p undeva
!
iulie 28, 2010 la 1:17 pm
@Andreea: Nu mai răspândi minciuni, există FOARTE MULTE contradicții în biblie, iată numai câteva care sunt legate de momentul cel mai important al creștinismului:
http://zergu-si-credinta.blogspot.com/2010/03/despre-inconsecvente-si-cum-sunt-trase.html
Despre restul contradicțiilor și minciuni similare, recomand prezentarea „Răstălmăcindu-l pe Iisus” a lui Bart Ehrman care începe cu clipul ăsta:
iulie 28, 2010 la 1:35 pm
@Ballack Cata: „am luat bacul cu ajutorul lui Dumnezeu, k pot spune si acum k la ce baliverne am scris nici eu nu imi dadeam vro sansa
))!
sper sa imi tii pumni s ma si angajez p undeva
!” – Fii serios, chiar vrei să te credem că n-ai învățat nimic și ai luat bacul? Hahahaha! Faptul că nu îți poți evalua corect cunoștințele nu e o dovadă, ba chiar e un fapt dovedit științific că cei foarte bine pregătiți tind să se subevalueze și cei prost pregătiți să se supraevalueze.